Pazarlamada Fiyat ile İlgili Çalışmalar Üzerine Bir Değerlendirme

Üniversitemiz öğretim üye, öğrenci ve idari personeline açıktır. Katılımcılara katılım belgesi verilecektir. Katılım için kayıt olmak gereklidir. Kayıt için aşağıdaki linke tıklayıp Üniversitemiz Teams hesabınızla oturum açınız. Kaydolduktan sonra seminer gün ve saatinde aynı linke tıklayarak Teams üzerinden toplantıya katılabilirsiniz:

https://teams.microsoft.com/registration/c_heLp7NzEaLirfkYMfVeA,wSqczncEFE-tKYPvZrQJsg,EjG1VABUWEqaGzLuwms2TA,xlRvnZdAFkWucN0mFU52IA,PPfPz1UxZkiWS1GtOK0NNw,dmCm8TvpLUaAAqsFrOF5ww?mode=read&tenantId=2e5ef873-cd9e-46cc-8b8a-b7e460c7d578

Kayıt ve katılım işlemleri hakkında detaylı bilgi almak için "Kayıt ve Katılım Sunusunu" inceleyebilirsiniz.

 

Özet:

Fiyat, işletmelerin karlılığındaki etkisinin yanı sıra, tüketicilerin satın alma davranışlarına olan etkisiyle incelenmesi gerekli bir konudur. Geçmişte ağırlıklı olarak ekonomi, muhasebe ve finansın konusu bağlamında incelenen fiyatın çok disiplinli bir yapıya sahip olduğu söylenebilmektedir. Diğer yandan pazarlama alanının da temel unsurlarından biri olan fiyatın, çoğunlukla, ekonomik sistemin yapı taşları olan işletmelerin bakış açılarıyla incelendiği görülmektedir. Günümüzde fiyatın, işletmelerin başarılarında itici güç olarak görülen tüketicilerin bakış açılarıyla da değerlendirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu durumda fiyat konusu, edilgen bir yapı olmaktan çıkmakta ve tüketicilerin, işletmelerin fiyat ile ilgili çalışmalarda aktif rol oynadığı bir unsur haline gelmektedir. Hatta son yıllarda, internet teknolojisiyle birlikte, ürün veya hizmetlerin fiyatlandırma sürecine tüketicilerin de dahil edildiği güncel fiyatlandırma uygulamalarıyla sıkça karşılaşılmaktadır.

 

 

Doç. Dr. Kalender Özcan ATILGAN

Lisans eğitimini 2004 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümünde, yüksek lisans eğitimini 2006 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce İşletme (MBA) Anabilim Dalında tamamlamıştır. 2012 yılında Çukurova Üniversitesi Pazarlama Anabilim Dalında doktora eğitimini tamamlamıştır. Halen Mersin Üniversitesinde öğretim üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Pazarlamada fiyat ve fiyatlandırma, çevrimiçi tüketici davranışları ve deneysel tasarımlar konularında ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmaları mevcuttur.