Karakter Tasarımı'nın İlkeleri ve İncelikleri

Üniversitemiz öğretim üye, öğrenci ve idari personeline açıktır. Katılımcılara katılım belgesi verilecektir. Katılım için kayıt olmak gereklidir. Kayıt için aşağıdaki linke tıklayıp Üniversitemiz Teams hesabınızla oturum açınız. Kaydolduktan sonra seminer gün ve saatinde aynı linke tıklayarak Teams üzerinden toplantıya katılabilirsiniz:

https://teams.microsoft.com/registration/c_heLp7NzEaLirfkYMfVeA,wSqczncEFE-tKYPvZrQJsg,EjG1VABUWEqaGzLuwms2TA,adqH31AYUEyHA52EC54cFA,maSIoro1bU6A6DvALErBMg,TPOjfm0vIk6q5FwRhfu0Pg?mode=read&tenantId=2e5ef873-cd9e-46cc-8b8a-b7e460c7d578

Kayıt ve katılım işlemleri hakkında detaylı bilgi almak için "Kayıt ve Katılım Sunusunu" inceleyebilirsiniz.

 

Özet:

Karakter Tasarımı oyunculuk sanatının en önemli yapısal problemi olarak görülse de sahne sanatlarının diğer branşları (opera, bale vb), çağdaş sinema, televizyon, reklamcılık ve oyun endüstrilerinde de giderek belirgin yer kaplamaktadır. Ayrıca Performans yada ona dayalı  sanatların yanısıra yazın emeğinin de en önemli yapı taşlarındandır. Gözleme dayalı sezgisel yaratıcılık sürecinin hala en belirgin sanatsal modelleme olarak var olması Karakter Tasarımı’nın ilkesel olarak bir metodolojisinin olmadığı anlamına gelmemektedir. Sanatın doğuşundan bu yana, bütün diğer üretim süreçlerini de etkileyen belirleyici bir role sahip olduğu için sanat ve yazın üretim sürecinde Karakter Tasarımı önemli bir inceleme alanı olarak ortaya çıkmaktadır.  Karakter Tasarımı forma (biçim) ve içerik (öz) olmak üzere iki  aşamalı bir süreci ifade etmektedir. Bu aşamaların içerisinde de yapısal bölümler bulunmaktadır. Bu seminerde; Karakter Tasarımı süreçlerinin temel ilkelerinden bahsederken, teknik ve estetik yönlerinden hareketle görsel öğelerin yaratıcı bir şekilde kullanılarak karaktere kişilik özelliklerinin nasıl kazandırılabileceği üzerine küçük öneriler olacaktır.

 

 

Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ

1975 Adana doğumlu. İlk, Orta ve Lise öğrenimini Adana’da tamamladı. Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro-Oyunculuk Anasanat Dalından 2002’de mezun oldu. 2003’den itibaren aynı bölümde Oyunculuk, Doğaçlama ve Sahne derslerini yürütmeye başladı. 2004’te Ceyhan Belediyesi Kültür MüdürV. görevine getirildi. 2007’den itibaren Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro-Oyunculuk Anasanat Dalında, Güzel Sanatlar Bölümünde ve Oyunculuk, Doğaçlama, Sahne ve Ses Konuşma Tekniği (Diksiyon) derslerini yürütmeye yeniden başladı. 2009’da Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sahne Sanatları Bölümünde “Konstantin Stanislavskiy’in Oyunculuk Yöntemi ve Evrimi: Vselod Meyerhold ve Yevgeniy Vakhtangov’un Yönteme Fonksiyonel Yaklaşımları” adlı bitirme tezi ile mezun oldu. 2011-2014 arasında Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro-Oyunculuk Anasanat Dalı Başkanlığı görevini sürdürdü. 2014 Haziran’da Adana Büyükşehir Belediyesi Konservatuvar ve Tiyatro Şube Müdürü ve Adana Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmeni olarak göreve başladı. 2017 Ocak ayında Adana Büyükşehir Belediyesi Altınkoza Kültür, Sanat ve Turizm A.Ş. Yönetim Kurulu Murahhas Üye olarak Genel Müdürlük yetkisi verildi. 2017 ve 2018’de 24. ve 25. Adana Film Festivali Direktörlüğünü yürüttü. Adana Film Festivali’nin Ulusal yarışmalarına ek olarak Uluslarası Uzun Metraj Film Yarışması, Uluslarası Kısa Metraj Film Yarışmaları kendi direktörlüğü döneminde yapılmaya başladı. 2017’de Kazakistan’ın Çimkent kentinde düzenlenen Türk Dünyası Tiyatro Festivalinde ve Kırgızistan’ın Bişkek kentinde Cengiz Aytmatov’un 90. Yıl anısına düzenlenen Tiyatro Festivallerinde Jüri Üyesi olarak görev aldı. 2019 Eylül’den itibaren Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Tiyatro Oyunculuk Anasanat Dalında yeniden tam zamanlı çalışmaya başlayan ve “Karakter Tasarımı ve Uygulaması” derslerini sürdüren İsmail Dikilitaş Anasanat Dalı Başkanlığı, Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları Lisesi Müdürlüğü ve Devlet Konservatuvarı Müdür Yardımcılığı idari görevlerini sürdürmektedir.

 

Yapmış olduğu çalışmalar:

Sığıntılar / 2004 (Rejisör-Oyuncu), Kadınlar, Savaş ve Oyun / 2004 (Adana Devlet Tiyatrosu. Oyuncu), Ay Carmela / 2004 (Adana Devlet Tiyatrosu, Oyuncu-Yön. Yard.), Ziyaretçi /2007 (Adana Devlet Tiyatrosu, Oyuncu-Yön. Yard.), Krallar Hayaletler ve Soytarılar /2008 (Çukurova Üniversitesi Tiyatro-Oyunculuk ASD.Eğitmen-Yönetmen), Şahane Düğün /2010 (Çukurova Üniversitesi Tiyatro-Oyunculuk ASD. Eğitmen-Yönetmen), Düdüklüde Kıymalı Bamya/2012 (Çukurova Üniversitesi Tiyatro-Oyunculuk ASD.Eğitmen-Yönetmen), Bir Şehnaz Oyun /2012 (Adana Devlet Tiyatrosu, Oyuncu), Ahu Zelha /2013 (Adana Devlet Tiyatrosu, Oyuncu), Çatıdaki Çatlak /2013 (Çukurova Üniversitesi Tiyatro-Oyunculuk ASD.Eğitmen-Yönetmen) Yolcular / 2014 (Çukurova Üniversitesi Tiyatro-Oyunculuk ASD.Eğitmen-Yönetmen)