Dünyayı Basın Fotoğraflarından Okumak

 

Üniversitemiz öğretim üye, öğrenci ve idari personeline açıktır. Katılımcılara katılım belgesi verilecektir. Katılım için kayıt olmak gereklidir. Kayıt için aşağıdaki linke tıklayıp Üniversitemiz Teams hesabınızla oturum açınız. Kaydolduktan sonra seminer gün ve saatinde aynı linke tıklayarak Teams üzerinden toplantıya katılabilirsiniz:

https://teams.microsoft.com/registration/c_heLp7NzEaLirfkYMfVeA,wSqczncEFE-tKYPvZrQJsg,EjG1VABUWEqaGzLuwms2TA,S81V5SuzWkmGpKWIlT4jog,kcOvGikBukOo1GG8Gzyg9g,rfV0W0i1mESmgA25AkmqHA?mode=read&tenantId=2e5ef873-cd9e-46cc-8b8a-b7e460c7d578

Kayıt ve katılım işlemleri hakkında detaylı bilgi almak için "Kayıt ve Katılım Sunusunu" inceleyebilirsiniz.

 

Özet:

Bireylerin dünyada meydana gelen olayları algılamaları ve anlamlandırmalarında medya önemli rol oynamaktadır. Gündelik yaşam pratikleri medya tarafından belirlenmekte, dünyada kültürel olan her şey medya tarafından yeniden inşa edilmekte, gerçeklik medyadaki haberlerle belirli bir çerçeve içerisinde sunulmaktadır. Haber medyasının kullandığı fotoğraf ve görüntüye dayalı unsurlar da kamuoyunun konu/olay ile ilgili algısını şekillendirmektedir. Uluslararası ölçekte ise dünya gündemi gelişmiş ülkeler tarafından belirlenmekte daha ötesi insanlığın kaderi bu devletler aracılığıyla çizilmektedir. İnsanlık tarihi boyunca bitmeyen savaşlar, soykırımlar, katliamlar, göç, yoksulluk gibi acı barındıran nice olayın aktörünün güçlü devletler olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Uluslararası dinamikleri, ‘modern-demokratik Batı’ için tehdit olarak görülen ve bu nedenle de müdahale edilmesi gereken anti-modern/anti-demokratik Doğu algısı şekillendirmektedir. Bu doğrultuda Doğu’ya yönelik acımasız müdahale ve eşitliksiz eylemler uluslararası medyanın da gündemini oluşturmakta, medya profesyonelleri açısından başta Asya ve Afrika olmak üzere dezavantajlı bölgelerde savaş, çatışma, terör, hastalık, sefalet, kadına ve çocuğa yönelik şiddet gibi çok çeşitli yollardan ama aynı şeyi anlatan ortak bir bilinç oluşmaktadır. Bu bakış açısından hareketle, uluslararası basın fotoğrafçılığının ürettiği dünya imgesi WPP ödüllü fotoğraflar üzerinden tartışılacaktır. Dünya genelinde foto muhabirleri tarafından karelenen ve uluslararası basın fotoğrafçılığı alanında prestijli bir kuruluş olan World Press Photo tarafından ödüle layık görülen fotoğraflar aracılığıyla dünyadaki güç/iktidar ilişkilerinin, fırsat eşitsizliklerinin, yaşanılan coğrafyaya özgü talihsizliklerin, kültürel farklılıkların ve daha önemlisi Batı nezdinde Doğu’nun okunabileceği düşünülmektedir.

 

 

Prof. Dr. Onur DURSUN

2006 yılında Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünden mezun oldu. 2009 yılında Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında yüksek lisans derecesini aldı. Doktorasını İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında 2012 yılında tamamladı. 2005-2015 yılları arasında Gazi (Ankara) ve Hitit (Çorum) gibi üniversitelerde halkla ilişkiler uzmanı ve öğretim görevlisi olarak görev yaptı. Hâlen Çukurova İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünde profesör olarak görev yapmaktadır. Medya ve toplum, medya politikası, haber medyası ve basın özgürlüğü, ideoloji teorileri, bilim iletişimi ve foto muhabirliği gibi konularda çalışmaları bulunmaktadır.

 

Doç. Dr. Filiz YILDIZ

1994 yılında Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümünden mezun oldu. 1998 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında ‘İzmir Örneğinde Yerel Basında İş Gücü Kalitesi’ başlıklı teziyle yüksek lisansını, 2017 yılında ise Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında ‘Türkiye’nin Modernleşme Sürecinde Değişen Kadın Rollerinin Basın Aracılığıyla Sunuluşu (1930-1938)’ başlıklı tez çalışmasıyla doktorasını tamamladı. Hâlen Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünde Doçent olarak çalışmaktadır. Medya okuryazarlığı, toplumsal cinsiyet, haber araştırmaları, basın tarihi konularında çalışmaları bulunmaktadır.